Tuesday, August 12, 2008

Have A Cigar - 7" Single - France



סינגל זה שוחרר בצרפת בגירסת ה-7 אינץ' בשנת 1976, לאחר צאת האלבום. הסינגל מכיל שני שירים: Have A Cigar בצד א ו-Shine On You Crazy Diamond - Part 1 בצד ב'. הסינגל שוחרר על ידי Harvest. העטיפה בשני הצדדים היא דומה: הרקע הוא שחור, עליו מצוירת יד הרובוט המפורסמת מעטיפת האלבום המקורי, וליד כתוב שם השיר שבאותו צד.

Have A cigar - הלחן והמילים נכתבו על ידי רוג'ר ווטרס כאמירה נגד היחס המזלזל, הצביעות ורדיפת הבצע בתעשיית המוזיקה בכלל ובחברות התקליטים בפרט. השיר מכיל את המשפט האל-מותי "Oh by the way which one's pink?" שלדברי הלהקה הם נשאלו את השאלה הזאת כל כך הרבה פעמים במהלך הקריירה. משפט זה מראה שהכתוב בשיר הוא נכון, שכל מה שלאנשים אכפת, כל מה שהתעשייה מעוניינת בו, זה רק הכסף והם לא באמת יודעים כלום על הלהקה. בהקלטה המקורית שר במקור הזמר רוי הארפר, שהקליט את אלבומו באותה תקופה באולפן ליד, ונתבקש על ידי הלהקה לעזור להם בשירה. ממקורות שונים נטען שרוג'ר לא היה מסוגל להגיע לטונים שהשיר דורש או שהוא איבד את הקול במהלך הקלטות האלבום Wish You Were Here ודיוויד לא היה מוכן לשיר את המילים האלה בעצמו. בהופעות רוג'ר הוא זה ששר את השיר, חוץ מפעם אחת בה הצטרף אל הלהקה רוי הארפר עצמו בפסטיבל נבוורת' בשנת 1975.

Shine On You Crazy Diamond - Part 1 - למרות שאף פעם לא נעשתה לשיר הזה חלוקה מדוייקת לכל תשעת חלקיו, על התקליטון רשום רק 'חלק 1'.זהו החלק בו נכנס בפייד-אין סינטיסייזר, אורגן האמונד ולבסוף גם כלי שנקרא מינימוג. בדקה האחרונה של הקטע גם ישנו חלק מסולו הגיטרה של גילמור. הקטע כולו באורך של 3:50 למרות שעל פי חלוקות שונות אורך החלק הראשון צריך להיות קצת יותר משתי דקות. כשרק התחילו להופיע איתו עם השיר, הוא הוצג ללא מספרי החלקים, מאוחר יותר הציגו אותו עם שמות החלקים 1 עד 9. השיר נוגן על כל חלקיו ברצף בהופעות בשנת 1977.

שנת ומקום הוצאה: צרפת 1976

מס' קטלוגי: 2C010-97357

לייבל: Yellow-Green Harvest Label

2 comments:

Anonymous said...

תודה
להקה אלמותית בצורה יוצאת דופן

sumur bor said...

Have A Cigar is very famous Pink Floyd song in Indonesia...