Thursday, October 25, 2007

To Kill the Child / Leaving Beirut (2004) - Japanese CD Single



1. להרוג את הילד (3:30) To Kill The Child



2. לעזוב את ביירות (12:26) Leaving Beirut



לתקופה קצרה ניתן היה להזמין הסינגל און-ליין על דיסק ממוציא לאור יפני או להוריד את השירים מהאתר הרשמי של ווטרס בסכום סמלי. בתוך הקופסה אפשר למצוא את מילות שני השירים באנגלית וביפנית. מספר קטלוגי SICP 695.

"להרוג את הילד" הוא שיר אנטי מלחמתי נגד מעורבותה של ארה"ב בעירק. ווטרס שואל איך תרבות שהדאגות העיקריות שלה הן מותרות, צריכה וערכים חסרי חשיבות מוכנה "להרוג את הילד", ואין ספק שזה מתקשר לדעות שלו על איך שמלחמה נוצרת במטרה לספק יצור המוני ופראנויה, בלי קשר למי נהרג בדרך. השיר מתחיל במילים הקושרות אותו לאלבום רדיו ק.א.ו.ס. משנת 87, כאשר ווטרס מדבר על הילד הישן תחת מנורת הדונלד דאק שלו. השיר נגמר בתפילה לשלומם של הילדים כנגד הבריונים והקנאים במסעות הצלב שלהם.אני אישית חושב שהשיר הוא אחד הגרועים של ווטרס הן מבחינת המילים המילים והן מבחינת המנגינה שגם לא תגרום לכם להקשיב לו שוב.

"לעזוב את ביירות" הוא שיר שיוצר יותר עניין ומסקרן במקצת, כאשר ווטרס מתאר במבט סימפטי את החברה הערבית דרך מפגש עם משפחה לבנונית, בעודו בן 17 ומטייל בלבנון, אשר עזרה לו כשהיה זקוק לעזרה. ווטרס שואל בשיר "האם אלה הם האנשים שאנחנו צריכים להפציץ?". זהו יותר משיר, זהו מעיין סיפור, יצירה תאטרלית, ובסיבוב ההופעות האחרון שלו, את השיר ליוו אנימציות - מעיין קומיקס עם כתוביות - אשר באו במקום דיקלום המילים על ידי ווטרס עצמו.

פוליטיקה: עוד שירים של ווטרס המונעים על ידי הפוליטיקה. הסינגל הוצע למעריציו הנאמנים של ווטרס קצת לפני הבחירות בארצות הברית. ווטרס היה (ועדיין) מתנגד גלוי של הנשיא בוש, דיק צ'ייני ודונלד ראמספלד. רוג'ר אומר במילות השיר שהחינוך הטקסני (של מדינת טקסס) כנראה דפק את ג'ורג' בוש כשהוא היה קטן. בכמה מהופעותיו בסיבוב האחרון קיבל ווטרס תגובות לא נעימות מאנשים בקהל, אך היו גם הופעות בהם הקהל הזדהה איתו, במיוחד בהופעה בדובאי.

הקשר הישראלי: תמונת העטיפה צולמה בישראל בגדה המערבית. בצילום ישנו ילד העומד מאחורי חומה (גדר ההפרדה?) עליה כתוב בגראפיטי: THE WALL - WE DON'T NEED NO THOUGHT CONTROL. ווטרס הופיע בארץ ב-22 ליוני 2006 מול 50000 מעריצים, ושר את השיר לעזוב את ביירות. בהופעה הביע ווטרס את דעתו לגבי גדר ההפרדה.

ראיון מצולם עם ווטרס על שני השירים האלה אפשר למצוא בכתובת הבאה: קישור

No comments: