Thursday, October 9, 2008

Live In Gdansk - 5 Disc Deluxe Edition


קופסא זו מתעדת את ההופעה האחרונה של סיבוב ההופעות של דיוויד גילמור ב-2006. ההופעה התקיימה ב-26 לאוגוסט במספנת גדנסק שבפולין, מקום בו התרחשה מהפכה בשנת 1980, ונכחו בה 50000 אנשים. בהופעה לקחו חלק גם התזמורת הפילהרמונית הפולנית-באלטית בניצוחו של זיגנייב פריזנר וההרכב הקבוע שהופיע עם גילמור בכל סיבוב ההופעות. ב-1980 שבתו 17000 עובדי חצר הספינות בהנהגתו של לך ואלנסה (לימים נשיא פולין וזוכה פרס נובל), במהומות נהרגו כמה עשרות אנשים ולאחר מכן הוקם ארגון "סולידריות" בראשותו של ואלנסה, ארגון הסחר הלא-קומוניסטי הראשון במדינה קומוניסטית. המהלך היה לאבן דרך בנפילתו של הקומוניזם במזרח אירופה. במהלך ביקורו של גילמור בגדנסק הוא נפגש עם לך ואלנסה וביקר גם באנדרטה לזכרם של הרוגי האירועים של 1980.

המארז עשוי קרטון איכותי ועבה, נפתח כמו ספר ומכיל 5 דיסקים מתוכם 2 DVD. על צידה הקדמי של העטיפה ישנה תמונה של הבמה תוך כדי ההופעה. בצידה האחורי יש את הפירוט על תכולת הדיסקים וקרדיטים. הדיסק הראשון (אודיו) מכיל את חלקה הראשון של ההופעה שנפתח עם כמה שירים מ"הצד האפל של הירח" ולאחר מכן כל האלבום "על אי" של דיוויד. הדיסק השני (אודיו) מכיל את חלקה השני של ההופעה ובו שירים של פינק פלויד מכל התקופות, כמו גם השיר A GREAT DAY FOR FREEDOM שזאת הפעם היחידה שהוא הופיע בסיבוב ההופעות הזה. הדיסק השלישי (וידאו) מכיל את סרט ההופעה בחוסר של 7 שירים. את חלקם החסירו מפאת חוסר מקום על הדיסק ואת חלקם בגלל טעויות בהופעה שיכלו לערוך בדיסק האודיו אבל לא בוידאו. בנוסף מכיל דיסק זה סרט דוקומנטרי על ההכנות להופעה והביקור באיזור, אורך הסרט בערך 37 דקות. דיסק ארבע (וידאו) מכיל כמה שירים מתאטרון מרמייד בלונדון (עוד כמה שירים משם ניתן למצוא בDVD "זכור את הלילה"), שני שירים מהקלטות AOL שביצע גילמור באפריל 2006 ושלושה שירים מהופעתו של גילמור לBBC באולפני "אבי רואד". בנוסף יש 3 קטעי וידאו שנקראים BARN JAM אשר הוקלטו באנגליה בינואר 2007 באסם כלשהו ומכאן שמם. ועוד לא סיימנו עם הדיסק הזה כי ניתן גם למצוא בו גרסת סראונד 5.1 של אלבומו האחרון של גילמור "על אי". הדיסק החמישי (אודיו) מכיל שירים מכל סיבוב ההופעות של גילמור ב-2006: ונציה, פריס, וינה, מינכן, גלאזגו ועוד. חלק מהשירים כאן לא הופיעו בגדנסק כמו DOMINOS, ON THE TURNING AWAY ועוד.

המארז לא מסתכם רק בדיסקים, בנוסף יש קצת פרטי אספנות ומזכרות. בפנים ישנה חוברת עם יותר מ-20 עמודים ובתוכה רשימת השירים, קרדיטים לכל מי שלקח חלק בהופעה, תמונות מההופעה וסיפורו של ארגון "סולידריות" הפולני. בנוסף ישנו פוסטר דו-צדדי עם תמונה מההופעה בצד אחד ותמונה של גילמור על רקע אנדרטת גדנסק בצידה השני. כמו-כן ישנם גלויה וסטיקר של המופע, העתק של כרטיס להופעה ואישור כניסה אל מאחורי הבמה של האומנים ושבע צמונות מההופעה והביקור בגדנסק בגודל 10 על 15. למוזיקאים שבינינו, ישנו בפנים גם מפרט לגיטרה עם כיתוב "דיוויד גילמור גדנסק" בצד אחד ובצד השני הציור של האיש עם הגיטרה.

ההופעה עצמה מדהימה, יש בה כמה רגעי שיא במיוחד היום כשריצ'ארד רייט כבר לא איתנו ואפשר להרגיש את החיבור ביניהם. זו הייתה גם הופעתו הלפני אחרונה של רייט טרם מותו. את חלק מקטעי הבונוס כבר ראינו בשנתיים האחרונות בטלוויזיה ובאינטרנט אך חלקם עדיין מפתיעים וחלקם חדשים וטובים לא פחות.

שנת ומקום הוצאה: 2008 אירופה

לייבל: EMI

מס' קטלוגי: 50999-235484-2-8


No comments: