Friday, November 9, 2007

Ever Fallen In Love (With Someone You Shouldn't've)? - CD Single

הסינגל הזה נמצא באוסף שלי רק מפני שדיוויד גילמור מנגן בו, ועל הדרך גם עשיתי מצווה כי כל ההכנסות ממכירת הסינגל הולכות לAMNESTY INTERNATIONAL. הסינגל יצא ב21 לנובמבר בשנת 2005 ומכיל את השיר שבכותרת ב-2 ביצועים: האחד בביצוע המקורי של להקת BUZZCOCKS משנת שבעים ומשהו אם אני לא טועה (אולי 77) והשני בביצוע אומנים שונים כמו: רוג'ר דאלטריי (THE WHO), להקת הדטסונס, הפיוצ'רהדס, פיטר הוק (NEW ORDER), אלטון ג'ון, רוברט פלנט (לד זפלין), פיט שלי (הסולן של הBUZZCOCKS), דיוויד גילמור כמובן ועוד. דיוויד גילמור מנגן גיטרת קצב לאורך השיר כולו.



הביצוע החדש כמובן לא משתווה למקורי אך אוסף האמנים שמופיע בו הוא מכובד ביותר. השיר הוקלט כמחווה לשדר הרדיו האגדי ג'ון פיל שנפטר שנה לפני כן. ג'ון פיל היה שדר הרדיו הוותיק ביותר של רשת הBBC ותוכניתו הייתה הנשמעת ביותר באנגליה, הוא היה מגלה כשרונות ומטפח אותם בעזרת זמן שידור ברדיו. בתכניותיו ברדיו התארחו בין השאר הביטלס, ג'ימי הנדריקס, פינק פלויד, נירוונה, הסקס פיסטולס ועוד. אם אני לא טועה דיוויד גילמור התארח אצל ג'ון לבדו מספר פעמים. השיר הזה נבחר מפני שזהו שיר שג'ון מאוד אהב וההכנסות נתרמות לארגון שג'ון תמך בו. סינגל המחווה הזה שודר לראשונה במקביל בכל תחנות הBBC בבריטניה וכל התחנות האזוריות של הBBC.

קצת על השיר המקורי: זהו שיר פאנק שנכתב בהשראת דיאלוג מהמיוזיקל GUYS & DOLLS. סולן הלהקה סיפר שלילה אחד במלון באדינבורו הם ישבו בלובי וראו את הסרט. למחרת בבוקר הם עצרו את הואן (השיר נכתב תוך כדי סיבוב הופעות) בסניף דואר והשיר נכתב שם. זהו לא הקאבר הראשון של השיר, השיר כבר בוצע בשנת 1987 ע"י להקת FINE YOUNG CANNIBALS בגירסה רגועה יותר בשביל פסקול הסרט 'משהו פראי'.

קישורים: באזקוקס , ג'ון פיל , האם אי פעם התאהבת? , כתבה מעיתון הארץ על ג'ון פיל.

הוצאה: EMI

מס' קטלוגי: 0946-3-46245-2-7

PEEL CD 1



1 comment:

Anonymous said...

what the heck it cost 1$ this collection is lame