Friday, June 20, 2008

See Emily Play / The Scarecrow - 7" Vinyl Single - US Tower 3rd Issue




צד א' - See Emily Play

צד ב' - The Scarecrow

שנת הוצאה: 1968

ארץ: ארצות הברית

מס' קטלוגי: Tower 356

לייבל: White Tower Promotional Label

מפיק: נורמן סמית'

SEE EMILY PLAY הוא הסינגל השני ששוחרר ע"י פינק פלויד. הוא נכתב ע"י סיד בארט והוקלט ב-23 למאי 1967. בסינגל מופיע השיר SCARECROW כצד ב'. בהמשך השיר הופיע ב-3 אוספים, קופסא וההוצאה המחודשת של האלבום הראשון של הלהקה לכבוד 40 שנה לצאתו. הסינגל יצא בארה"ב 3 פעמים ע"י TOWER RECORDS משנת 1967 עד סוף 1968, אך לא הצליח לשחזר את הצלחתו בבריטניה. ההוצאה הזו היא ההוצאה השלישית של ארה"ב וזהו הפריט היקר ביותר באוסף שלי.

השיר דווח כמדבר על בחורה בשם אמילי, שבארט טען שראה פעם כשישן ביער אחרי שלקח סמים הזייתיים. מאוחר יותר בארט אמר שהוא המציא את הסיפור, "...הכל בשביל פרסום". על פי ספרו של ניקולאס שאפנר, אותה בחורה היא אמילי יאנג, בת למשפחה של סופרים ואמנים, אשר קיבלה את הכינוי 'נערת הבית-ספר הפסיכדלית' במועדון ה-UFO.

בארט, מסתבר, לא היה שמח על איך שיצא השיר בסופו של דבר. הוא מחה על פירסומו של השיר, אשר נורמן סמית' הסביר כפחד מפני מסחריות. בזמן הקלטות השיר הוזמן דיוויד גילמור, שלא היה אז בלהקה, לאולפן ע"י סיד. הוא היה מופתע ממה שהגדיר שינוי באישיות של סיד, אשר בכלל לא זיהה אותו למרות ההזמנה לאולפן. במשך שנים גילמור ציין שזהו המפגש שבו סיד השתנה.

ב-1968 פינק פלויד נסעו לבלגיה ושם צילמו לשיר זה ועוד כמה שירים קליפים שיווקיים. סיד לא נסע איתם אז ובמקומו בא גילמור אשר עשה סינכרון שפתיים ביחד עם ריק רייט, לשירה של סיד. בגלגולו הקודם נקרא השיר GAMES FOR MAY וכך הם גם הציגו אותו בהופעות בהתחלה. הבאס-ליין של השיר זהה לזה שהלהקה השתמשה מאוחר יותר בשיר 'להתראות
עולם אכזר' מהאלבום 'החומה'.

המידע נלקח מהאתר 'ויקיפדיה'.

1 comment:

Floydiano said...

NICE BLOG
I LIKE IT
GREAT JOB

GREETINGS FROM CHILE